AUTEL niedawno odświeżył swoją gamę produktów współpracujących z głowica zgodna z protokołem J2534 wprowadzając na rynek bezpośredniego następce MaxiSys 908 S PRO model MaxiSys 909. Nowy tablet posiada znacznie lepsze parametry sprzętowe pokazane na poniższym zestawieniu:
Modyfikacji uległa, także głowica pomiarowa dodano obsługę protokołów: D-PDU, RP1210 CANFD, DoIP.
Natomiast sposób aktualizacji sterowników bądź instalowanie nowych sterowników w pojazdach nie uległ zmianie i nadal są dostępne darmowe pliki wsadowe oraz kodowania dla marek BMW/MINI oraz Mercedes-Benz.
Proces aktualizacji sterowników do wymienionej wyżej marek odbywa się za pomocą serwerów AUTELA, więc nie musimy posiadać podpisanej umowy z producentem pojazdu, wystarczy tylko aktywna licencja testera.
Pass thru AUTELA nie kończy się na BMW i Mercedesie, jeśli chcesz programować sterowniki w innych markach pojazdów wystarczy założyć konto u producenta danego pojazdu i programować korzystając z głowicy MaxiFlash VCI.
Poniżej dostępne są przykładowe adresy producentów pojazdów z dostępem do serwerów Pass thru po podpisaniu umowy.
Poniższe zrzuty ekranowe przedstawiają przykładowy proces aktualizacji sterowników w BMW serii E.
MaxiSys 909 umożliwia odblokowanie bramek SGW dla marek FCA oraz Renault i Dacia. W niedługim czasie Autel zamierza dodać możliwość odblokowania SGW dla VAG oraz Mercedesa. Co najważniejsze dostęp do odblokowania SGW mamy za pośrednictwem firmy Autel i nie podpisujemy umów z producentami pojazdów. Kolejną funkcją dodaną do oprogramowania testera jest translator online dostępny w każdym oknie pomiarów.
Nowy tester MaxiSys 909 może współpracować z funkcjami rozszerzonymi takimi jak pakiet ADAS w tym IA800, wsparcie testerów akumulatorów BT506, oscyloskop czy kamera.