Faktem staje się ogromny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych w Europie, Ameryce Północnej czy rozwiniętych krajach azjatyckich. Wiele marek pojazdów w latach 2020 oraz 2021 podwoiła sprzedaż swoich aut z napędem elektrycznym, a sam rynek tych pojazdów może osiągnąć w tym roku udział 10 % we wszystkich sprzedanych pojazdach samochodowych.
W kolejnych latach wszystkie te samochody będą trafiać na nasze serwisy w celu napraw eksploatacyjnych, ale także poważniejszych napraw układów trakcyjnych czy analizy/wymiany akumulatorów. Niestety układy wysokonapięciowe w pojazdach potrzebują osobnych stanowisk oraz narzędzi mechanicznych, ale także diagnostycznych. AUTEL rozpoznając potrzeby klientów stworzył nową linię urządzeń diagnostycznych dedykowanych do pojazdów elektrycznych oraz Hybryd typu Plug In.
DIAGNOSTYKA INSTALACJI WYSOKIEGO NAPIĘCIA:
Standardowe urządzenie diagnostyczne | AUTEL 909 EV / ULTRA EV |
Nie ma możliwości przeprowadzenie serwisu instalacji wysoko napięciowej w pojeździe. Nie może dostarczyć szczegółowych informacji na temat akumulatora trakcyjnego oraz wskazać potencjalne problemy. Nie ma możliwości diagnozowania przetworników napięcia oraz silników elektrycznych. | Autel EV skanuje automatyczne komponenty wchodzące w skład instalacji wysokiego napięcia, odczytuje kody błędów i kasuje je, posiada procedury wymiany elementów oraz funkcje serwisowe. Autel EV potrafi szczegółowo analizować kondycję akumulatora trakcyjnego sprawdzając parametry SOC i SOH. Oprogramowanie dostarcza informacji o miejscu zamontowania akumulatora oraz jego prawidłowej obsłudze i eksploatacji. |
BMW | TESLA | VOLKSWAGEN | AUDI |
MINI | HONDA | TOYOTA | LEXUS |
FORD | GM | RENAULT | ACCURA |
NISSAN | HYUNDAI | KIA | BYD |
Wspierane marki pojazdów w diagnostyce systemów wysokonapięciowej.
SCHEMATY NAPRAW INSTALACJI WYSOKONAPIĘCIOWEJ:
Standardowe urządzenie diagnostyczne | AUTEL 909 EV / ULTRA EV |
Schematy instalacji wysoko napięciowej są nie kompletne, a poszukiwanie jej trudno dostępne.
Procedury napraw pojazdów elektrycznych są zupełnie inne niż w pojazdach spalinowych i wymaga to zupełnie nowych przewodników napraw przygotowanych przez producentów. W uniwersalnych testerach brakuje instrukcji napraw serwisowych. |
Autel EV dostarcza schematy blokowe instalacji wysokonapięciowej z wyszczególnionymi obwodami, opisami pinów oraz złączy. Posiada również szeroki zakres pomocy rozwiązywania błędów oraz problemów generowany przez systemy wysoko napięciowe. Pomoc dostarczana jest w postaci instrukcji tekstowych, schematów, zdjęć oraz wideo. |
INFORMACJE AKUMULATORA TRAKCYJNEGO
Standardowe urządzenie diagnostyczne | AUTEL 909 EV / ULTRA EV |
Po naprawie akumulatora nie można jednoznacznie określić parametrów ogniwa, są one ciężko dostępne i niewygodne w analizie. Nie zawsze można diagnozować akumulator trakcyjny za pomocą złącza OBD. | Przejrzysty i intuicyjny interfejs analizy ogniw trakcyjnych. Dołączone przewody i adaptery pozwalają połączyć się bezpośrednio ze sterownikiem akumulatora w celu jego weryfikacji i diagnozowania. |