System Mercedesa klasyfikowany jest do poziomu trzeciego jazdy autonomicznej. Oznacza to, że samochody będą mogły poruszać się autonomicznie nawet bez nadzoru kierowcy w dużym ruchu, niestety tylko na wyznaczonych odcinkach autostrad i z maksymalna prędkością 60 km/h. Dotąd producenci oferowali maksymalnie systemy poziomu 2, czyli tylko wspomagające kierowcę. Te systemy łączyły adaptacyjny tempomat oraz asystenta pasa ruchu, które za zadanie miały utrzymać pojazd pomiędzy pasami ruchu, również mogły same przyspieszać i hamować, niestety konieczny był nadzór kierowcy nad działaniami systemu.
Kolejna generacja jest prawdziwie zautomatyzowana i nie wymaga uwagi czy wsparcia kierowcy. Wykorzystuje fuzję radarów, kamer, lidaru, mikrofonów (do wykrywania pojazdów uprzywilejowanych) i czujnika wilgoci, oraz bardzo dokładnego GNSS samochodu, który ma za zadanie lokalizacje pojazdu na mapie HD. Po włączeniu systemu Drive Pilot przejmuje kontrolę sytuacyjną i będzie musiał poradzić sobie ze wszystkimi zagrożeniami na drodze i podejmować decyzje bez udziału kierowcy.
Wszystkie zaawansowane systemy wspomagające kierowcę podlegają kalibracji urządzeń dokonujących pomiarów tj. radar, kamera, lidar. Najczęstszym powodem wykonywanej kalibracji są to: błędy DTC w sterownikach związanych z ADAS, niepoprawne działanie systemów, demontaż lub uszkodzenia mocowań elementów pomiarowych, wymiany szyby przedniej, wymiany samych elementów pomiarowych. Wszystkie czynności związane z kalibracją dynamiczną systemów wspomagających kierowcę wykonamy z pomocą testerów diagnostycznych AUTEL oraz ram kalibracyjnych razem ze wzorami pasywnymi do kalibracji statycznej. Oprogramowanie ADAS możemy uruchomić na następujących urządzeniach serii 906, 906BT, 906TS, 906 PRO, 906 PRO TS, 908S, ELITE, 908 S PRO, 909, 919 oraz ULTRA. Poniżej kilka zdjęć z przykładowych kalibracji systemów ADAS u naszych klientów.
Kalibracja kamery przedniej (odpowiada głównie za sygnalizacje zmiana pasu ruchu, utrzymanie pasa ruchu, hamowania awaryjnego lub nawet adaptacyjnego tempomatu).
Mercedes-Benz W222 kalibracja statyczna z użyciem podstawowej ramy ADAS i pakietu BASIC
Zespół kalibrowanych kamer stereo Mercedes-Benz W222
Toyota Yaris kalibracja statyczna z użyciem podstawowej ramy ADAS oraz pakietu FULL KIT
Audi A7 kalibracja statyczna z użyciem podstawowej ramy ADAS i pakietu BASIC
Toyota RAV4 kalibracja statyczna z użyciem ramy ADAS IA800 i pakietu BASIC
Kalibracja radarów ACC (odpowiada głównie za aktywny tempomat oraz hamowanie awaryjne)
Audi A7 kalibracja radaru przedniego z użyciem podstawowej ramy ADAS i pakietu BASIC
Skoda Superb kalibracja radaru przedniego z użyciem podstawowej ramy ADAS i pakietu BASIC
Jest to tylko niewielki pokaz mnogości różnych systemów ADAS jakie mogą występować w nowoczesnych pojazdach półautonomicznych i autonomicznych. Jeśli szukają państwo urządzenia lub wiedzy teoretycznej lub praktycznej w zakresie kalibracji systemów ADAS prosimy o kontakt z nami.
Urządzenie AUTEL ADAS służy do kalibracji zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę. Rozbudowane oprogramowanie MaxiSys w połączeniu z uniwersalnym zestawem tablic i akcesoriów gwarantuje pokrycie >99% wszystkich systemów w pojazdach osobowych i dostawczych.
Systemy ADAS są obecnie dostępne w niemal każdej marce pojazdów, a nawet podstawowe modele samochodów miejskich wyposażane są w układy poprawiające bezpieczeństwo. Warto wiedzieć, że już od 2021roku zgodnie z dyrektywą europejską każdy nowo-homologowany pojazd będzie posiadał w swoim wyposażeniu rozwiązania ADAS takie jak “Automatic Emergency Braking” czyli układ awaryjnego hamowania.
Autel MaxiSys ADAS jest bezkonkurencyjny w swojej klasie. Dołącz do profesjonalistów AUTEL przenosząc swoje usługi na nowy poziom diagnostyki.
Dlaczego AUTEL ADAS?
Urządzenie do kalibrowania systemów ADAS z oceną geometrii kół IA800
Kompleksowe urządzenie do kalibracji ADAS oraz ustawiania geometrii kół IA900WA
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.